Remontujemy dom – ile zapłacimy i czego potrzebujemy?

Remontujemy dom – ile zapłacimy i czego potrzebujemy?

Nic nie trwa wiecznie, wszystko z czasem ulega usterkom bądź psuje się całkowicie i nie jest zdatne do użytku. Dlatego o stan techniczny w swoim domu musisz dbać regularnie, ale żeby móc to zrobić transparentnie i z korzyścią dla siebie potrzebujesz – harmonogramu prac oraz kosztów.

Najważniejszy jest plan

I nie ma w tym ani krztyny przesady. To właśnie dobre rozpisanie wydatków oraz harmonogramu prac sprawi, iż nie będziesz się musiał martwić że w może nawet niedalekiej przyszłości trzeba będzie do czegoś dopłacić. Kiedy rozpoczynasz remont swojego domu lub mieszkania, najpierw usiądź i przemyśl sobie kilka spraw.

  1. Jaki budżet masz do dyspozycji i jaki termin realizacji jest dla Ciebie najbardziej korzystny? Nie zapomnij tutaj o odłożeniu jakiejś ewentualnej sumy pieniędzy na wypadek, gdyby coś poszło nie tak.
  2.  Na co chcesz zwrócić szczególną uwagę przy remoncie? Czy ma być to cały dom lub mieszkanie, jedno lub kilka pomieszczeń? A może tylko, np. sama instalacja gazowa, hydrauliczna lub elektryczna?
  3. Zastanów się czy wybór ekipy, która świadczy kompleksowe usługi remontowe będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Dzięki zdecydowaniu się na jeden zespół możesz przecież zaoszczędzić pieniądze.

Z pewnością jest jeszcze więcej spraw, które będziesz musiał przemyśleć. Pamiętaj, żeby podejść do tego z zimną głową, a nie rzucać się hurra optymistycznie – jak mawia porzekadło, kiedy się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.

Przygotowanie harmonogramu

Kiedy wiesz już wszystko czego potrzebujesz pora na pewne zdecydowane kroki – po pierwsze, jeśli nie mieszkasz sam warto byłoby powiadomić domowników o planowanym remoncie, ale również spółdzielnie czy najbliższych sąsiadów, żeby nikt nie był zaskoczony. Wypisz wszystko co chcesz wyremontować w swoim lokum, ustal kolejność prac remontowych, wybierz porę, w której chcesz go przeprowadzić i ustal termin końcowy. Po prostu nie pozwól sobie na to, aby coś Cię zaskoczyło w tym czasie. Jeżeli planujesz remont generalny warto jest także mieć w zanadrzu jakieś inne mieszkanie czy lokum, dzięki czemu nie będziesz musiał mieszkać w remontowanym domu – chyba, że to dla Ciebie i ekipy nie problem.

Ile zapłacisz?

Wszystko zależy od tego jakich usług potrzebujesz. W oszacowaniu kosztów zdecydowanie pomocny okazać się może kalkulator budowlany – wiele darmowych możesz znaleźć na Internecie. Również wybrana przez Ciebie ekipa remontowa powinna określić przynajmniej wstępnie koszt świadczenia całej usługi lub usług. Dobrze jednak by było abyś sam stworzył swój kosztorys. Dlaczego? Dzięki temu będziesz pewien ile chcesz i możesz wydać, a także wstępnie zorientujesz się w cenach tak by nikt Cię nie oszukał – pamiętaj, że przecież nie każda firma jest rzetelna i uczciwa. Uwzględnij także ceny materiałów, jeżeli preferujesz wybrać je samodzielnie, a nie pozostawiać tego w kwestii zleceniobiorcy. Nie zapomnij także o materiałach pomocniczych jak kleje, farby, płyny, itp. Nawet jeśli sam ich nie kupisz, a zlecisz to zespołowi specjalistów, to bardzo możliwe jest, iż wliczą to w cały koszt remontu. Ta kwestia uzależniona jest też z pewnością od wielkości zlecenia. W końcu jeśli do wyremontowania masz cały dom, to firma remontowa prawdopodobnie odpuści wliczanie w koszt usługi materiałów pomocniczych.

Przykładowy cennik usług remontowych:

skuwanie tynku 18 zł/m2
kontener o pojemności 5 m3 z wywozem na wysypisko 300 zł
tynki cementowo-wapienne grubości 1 cm 8-19 zł/m2
tynki gipsowe grubości 1 cm 6-13 zł/m2
tynkowanie 21-24 zł/m2
płyty gipsowo-kartonowe zwykłe 8-10 zł/m2
płyty gipsowo-kartonowe o podwyższonej odporności na wodę i/lub ogień 11-26 zł/m2
montaż płyt gipsowo-kartonowych na klej 60 zł/m2
przygotowanie ścian do malowania (szpachlowanie ubytków tynku, skrobanie i mycie ścian z farb klejowych) 12 zł/m2
gruntowanie i malowanie dwukrotne ścian i sufitów 14-16 zł/m2
malowanie okien 60-100 zł/m2
Podłogi
zrywanie parkietu 16 zł/m2
zrywanie wykładzin 5 zł/m2
skuwanie posadzki od 50 zł/m2
suche jastrychy gipsowo-włóknowe 67-106 zł/m2
podkład cementowy grubości 5 cm 35-390 zł/m2
samopoziomujący podkład cementowy grubości 1 cm 23-97 zł/m2
układanie podkładu podłogowego (tradycyjnego lub samopoziomującego) 16-22 zł/m2
montaż paneli 16 zł/m2
ułożenie deski barlineckiej 22 zł/m2
ułożenie parkietu 55-60 zł/m2
ułożenie mozaiki 65-70 zł/m2
montaż listew przypodłogowych 16 zł/m
cyklinowanie i lakierowanie posadzki drewnianej (jednokrotne) 14-28 zł/m2
układanie płytek ceramicznych 80-150 zł/m2

Pamiętaj jednak, że wszystkie te koszty mogą się różnić, jak i o tym, iż nie każda firma posiada sztywny cennik.

Wybór ekipy – podwykonawcy czy usługa kompleksowa?

Zdecydowanie lepszym i tańszym wyborem będzie postawienie na ekipę, która świadczy kompleksowe usługi remontowe. Jeśli jesteś z Warszawy lub okolic – zgłoś się do Consulting SATI, wyceny i pomiaru dokonamy gratis i zajmiemy się remontem całego Twojego domu.

Dodaj komentarz

Close Menu